söndag 12 september 2010

Änglar, finns dom? Jovisst!

jag skulle fixa en del saker men det gick inte och sen vart det struligt och beschit och ännu mera struligt och till sist var allt en enda stor röra att reda opp. Och när jag tror att nu kan det inte bli värre så BLIR det ännu värre. Det blir hur hopplöst som helst. Som en dominoeffekt. Det ena påverkar det andra så att säga. Det ser ut som att det kommer ta en massa tid att fixa allt som ska fixas, som MÅSTE fixas och lösas...så kliver en ängel in med ett leende och i en handvändning är allt löst. Bara sådär på ett par sekunder. Vad det gör en gott.

Sen har jag oxå en trött, tilltufsad ängel som behöver sömn och vila och två rara småänglar som inte somnat ännu fast klockan är mycket. Hemma har jag en burdus städängel. Visserligen har strålglansen kring glorian falnat men det glittrar verkligen till nångång omsänder. Dessutom har jag en ängel däruppe som jag är tacksam över att ha fått rå om en kort tid. Så, visst finns det änglar. Av alla de sorter, valörer och kulörer. Tur är väl det.

Gonatt nu alla mina bloggläsaränglar!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Du har så rätt att det finns änglar det vet jag att det finns.
Du är en. Kram