söndag 5 september 2010

Ujujuj....

Åkte hem ståndsmässigt i en flott Audi som dottern fått låna. Blev lite putt på att gubben inte lyft ett finger under hela veckan härhemma. Sa dock inget då han kom hem. Men han däremot mötte mig med orden: " Hela huset behöver städas och skuras!" Då vart jag ännu mer putt. Ska jag vara som nått annat hembiträde så fort jag kommer hem? Så trött och hängig som jag kände mig. Disken ville jag få undan iallafall. Då säger Gubben att den är TRASIG! Nejnejnej, vi har inte råd med nån ny än. Betala böter och bredband till huset blir tungt nog nu. Gubben kollade lite under diskmaskinen men inget hände. Han diskade för hand. Lördan gick åt till diverse trädgårdsbestyr och matlagning. Inte städning. Ånej. Jag har annat att göra.
Diskade för hand. På kvällen kom bror min o sambon. Vi grillade korv ute o hade mysigt. De sov över. Efter frukosten lagade bror min diskmaskinen. Gissa om jag ÄLSKAR min bror!

Kör den nu tom. För att få bort äckellukten som blivit då den stått full med disk som "ingen" brytt sig om.

Lovar och svär vara försiktig nu med gaspedalen. Skulle haft farthållare på bilen min. Den går så lätt o tyst att det ÄR lätt tappa kollen på hur fort den går. Min söta rara gulle-bil. Jag längtar.....Får pyssla ordentligt med den nu då den bara står. Städa, skura och plocka ur den. Fylla på diverse vätskor och få den känna sig riktigt omhuldad. Lite ättika och vädring mot röklukten. Jaja... det blir nog bra det där. Tvätta ska jag oxå åsså lite trädgårdspyssel till bara. Lilla familjen kommer på söndagsmiddag. Det ska oxå fixas.

Det e full rulle. Som vanligt.....

Inga kommentarer: