fredag 24 september 2010

Föstudagur

på isländska. Vendredi på franska och venerdi på italienska. Dies Veneris på latin. Fredag på hederlig svenska. Helgens inledning. Jobbar till 18.00. Sen ska jag hem till skogen. Härligt, härligt, härligt!

Jag gjorde ett par höstterminsplaneringar som tog mycket längre tid på grund av att jag inte är van med programmen jag har. Hade tänkt ha fina ramar och linjer men min skrala kompetens gjorde att ingenting blev som jag ville och ingenting såg ut som det skulle. Några osande eder och ett ömt klickfinger senare fick jag helt sonika ge opp och göra ett enkelt papper rakt opp och ner. Trist. Jag blev iallafall klar till sist. Nångång inpå natten.

Lilla mamman ger sig iväg i sin lilla plåtbil klagande över en liten obefintlig putmage som bara hon ser. Kaffemuggen hennes är laddad för dagen och hon likaså.
Jag ska strax iväg jag också. Först med apostlahäastarna och sen med ett lysande gult kommunalt färdmedel som inte går att missa. Jo, det går. Det har jag gjort. Då är det snöpligt värre. De går ju inte så ofta.

Ha det gott!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Du är så duktig å ambitiös (vet ej hur det stavas)men du vet vad jag menar.Stackars lilla mamman som har en liten putmage,tur att man inte har en liten putmage.
Saknar dig skrutt gumma som bara jobbar och aldrig har tid att komma hit.Du blir säkert en förmögen kvinna hum. Om du får tid i helgen så kan du väl gå in på facebook och höa av dig per tel. Ha en bra helg och massor med kramar.