onsdag 8 september 2010

Sparlåga...

Efter jobbet händer konstiga saker. Då stänger hjärnan ner sig till ett slags viloläge och går på sparlåga. Det håller i sig till nästa morgon. Eller snarare förmiddag. Mental trötthet. Jag förstår inte hur det ska gå i vinter. Jag lyckades med att glömma varmvattenkranen på lördagmorron då jag var hemma i helgen. Måndageftermiddagen glömde jag tvättmaskinsslangen kvar på elementet mot väggen varpå golvet vattenfylldes. Sånt är ur-jobbigt. Helst då jag inget minne har av att jag glömde det. Nog för att jag ÄR glömsk och disträ. Men ändå...

Lilla familjen ligger allihop i sina sängar. Det ser SÅ skönt ut att jag vill göra detsamma. Meddetsamma. Men icket. jag ska packa, ställa i ordning mina grejjer för imorgon och sen hoppa i duschen. Imorgon bär det iväg norrut. Nejdå, ingen semestertripp. Jag jobbar. Och jobbar och jobbar...


Bloggen får också gå på sparlåga.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Inge skoj när det bara jävlas.
Precis som det inte finns nog med saker att göra.
Om du ska jobba som du gjorde före semestern förstår jag attdet måste kännas blä. Då jobba du å sen jobba du å sen....... Långa arbetspass så det inte är klokt.
Kram