tisdag 28 september 2010

Usla,usla posten...

Min avi för att hämta ut körkortet skulle komma idag. Men icket.
Ingen avi så långt ögat kunde se. Jag är SÅ besviken på posten.
Avin kommer allrasäkert imorron. Då jobbar jag. Såklart.
Just imorgon jobbar jag från kvart i åtta på morron till klockan sex på kvällen.
Då kan jag ju inte hämta ut det enbarmliga, förbenade körkortet.
För naturligtsvis ska jag hämta det på självaste postterminalen eller vad det nu heter 8-9 mil härifrån. På torsdag går inte heller. Suck. Suck. superjättesuck.
Tack kära posten för att ni sölar och totalhavererar min noggrant upplagda plan för denna vecka. Posten får fem stjärnor för utmärkt snigelposthantering.
Er nya slogan: Posten tar en evighet.
Eller: Den som väntar på något gott får vänta länge.

Utlovad tårta och fika framflyttas till ....tisdag vecka 40...det kan väl ändå inte vara för överambitiöst?

Ha ett gott liv!
Jag ska träla vidare med mitt...

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Det är så jäkla typiskt och frustrerande då man måste vänta på nått. Ännu mer då man är lovad att få det en viss dag.
Förstår att det är posten som ska få tårta å fika.hi,hi. Kram
Blir skoj när du får körkortet igen.