måndag 13 september 2010

Måååååndag...

jaa, idag vart det en riktig MÅNDAG med strul hos hälsocentralen och busstider och vissa restriktioner som gäller för besöket varpå jag fick avboka och ber om ny dag och tid samt har en undran gällande en annan tid som jag har. kl.12.45 piper det i mobilen och det visar sig att jag fått en ny tid idag kl 12.30. Öh??? Alltså har de inte läst HELA mitt meddelande, är ovana med nya systemet och behärskar inte tekniken alls. SUCK! Så ska jag åka med lokalbussen för ett ärende angående jobbet och missar bussen. Ser bakänden på den försvinna.... Promenerade till busstation istället och åkte hela vägen. På så vis får man mer valuta för busspengarna. Hehe!

Jag har en nätverkskoponent eller ett någonting som har med uppkopplingen att göra som inte jobbar som den ska i min dator. Enerverande. Den är liksom lite uppkopplingafrånvänd. Rätt vad det är så fungerar ingenting. Jag önskar jag var mer kompetent på det här. Nu är jag inte det. Nån laptopdoktor får lov att gå igenom den. Hu, för att lämna ifrån sig den och vara UTAN. I och för sig är jag sällan inne jämfört med andra men ändå. Man vänjer sig snabbt med att ha tillgång till viktig såväl som fullständigt onödig information närhelst man behöver. Ändå är det inte så längesen gårdarna signalerade mellan varandra med något man hängde ut för att meddela att den och den hade telefon och skulle komma till den gård som ägde en telefon. Radion och tidningen tillhandahöll världsnyheterna.... Ack ja...

Inga kommentarer: