onsdag 18 april 2012

Men hu vad snö det har kommit!

Det är som att Bore bara MÅSTE få säga sitt innan han drar sig tillbaka för våren.  Ihärdiga Bore. Vad ska det nytta till? Pite Energi och Skellefteå Kraft sänker ändå aldrig några priser hur mycket snö och vatten vi än får. Men attans om det kommer för lite. Då är de minsann snabba på att höja! Nej, det där är inte riktigt rumsrent... Vinster tillbaka till dem som betalar för den!!!

Katten Mojo är vissen idag. Ingen aptit. Det syns att han inte är bra i magen. Vad jag blir ängslig. Man vill ju han ska få må bra. Jämt. Men han är ju pigg på att sätta i sig vad han nu hittar. Trots all mat jag erbjuder. Det hör till att han ibland får i sig något olämpligt enligt hans förra matte. Det är bara att hålla koll på honom tills det blir bättre.

Idag har jag bara gått här och nysit, nyst (?) nyst är nog det korrekta ordet-  i ett. Då är det verkligen dags att städa igen! Därför har dammsugaren fått jobba. Ska strax moppa medans sambalkotletterna sköter sig själva i ugnen. Jag kom mig inte ut från gården alls idag. Snön har drevat så mycket på gården och infarten. Gubben fick handla på vägen hem. Han överraskade med att komma hem med ingredienserna till sambalkotletter! Vad skönt. Den rätten sköter sig själv. Dessutom kan man ju variera den rätten i det oändliga. Jag älskar rätter som sköter sig själv och går att variera.

Kreativa grannen har förärat oss två fågelholkar, skrev jag det? Jättefina rejäla. Ska bara lägga min egen touch på dem innan de kommer upp i skogen till småfåglarna där.  Hoppas de får bra med mat i sommar! Då blir det bra med fågelungar. Jag saknar fortfarande min skock kråkor.....Koltrasten syns inte till. Han for nog till de som bor uti storvägen. Mera mat där. Och mat ska vi ha! Bon appetit!

Inga kommentarer: