tisdag 24 april 2012

Velpotta!

Det är jag det. En riktig velpotta av värsta sort. Varför? Jo, det ska jag berätta: ....

Det finns fem byggnader, sex -  om man ska räkna garaget som en egen byggnad fast den sitter ihop med huset - som behöver målas en dag. Nån dag. Det vita behöver målas nu. En byggnad behöver bytas ut helt. Men det är en annan grej som inte behöver avhandlas nu på stört.

Ska man måla om så ska man ju bestämma sig för vilken färg det ska vara. Jag kan inte bestämma mig. Att bestämma sig för färgen är så slutgiltigt för sen så ÄR det så. Då BLIR det så. För 10-15-20 år framåt. Då ska jag leva med detta val i typ....resten av mitt liv. Jag faller för vita hus. Jag faller för ljusgröna hus. Jag faller för gula hus i rätt nyans. Jag faller för falurött. Många färger och kombinationer är så charmiga, vackra och underbara och jag får perioder då jag vurmar för en viss färg eller en viss kombination. Sen går det över och jag vurmar för något annat med ett helt annat stuk i husfärgväg. Men att slutgiltigt bestämma mig.... Det verkar vara stört omöjligt. För då har jag ju låst mig vid det.  Tänk om jag ångrar mig. Ve och fasa! Visst, jag kan alltid måla om. Men ändå.... för när man har bestämt sig så finns det inget mer att välja på. Inget mer att drömma om..
Jag tror jag älskar att vandra vägen.
Inte att komma till målet.
Iallafall då det gäller husmåleri.

och förnuftet pockar på fastighetsvård snarast.....






4 kommentarer:

Anonym sa...

:) Ja du kan ju måla en hus av varje färg tex garaget i grönt huset u rött nästa hus gul osb. Då borde det kunna lösa sig?:)

Kram Siv

Agneta sa...

eller måla rändiga med oliak färger ;-) då behöver du inte bli tvungen att välja ett färg utan använda alla färger du gillar! hoho.
Kram Agneta

Anonym sa...

Ditt hus syns väl inte vid den stora vägen? Då kan du ju måla vad du vill som Agneta föreslår randiga eller mitt förslag med en av varje hus med sin färg.....:)
Kram Siv

Destiny sa...

Hoho, vad roliga ni är. Jag ska se om jag kan få fram något program med mitt hus och förslag på olika färger..så man kan se det i datorn.