tisdag 10 april 2012

Renhållningen....

Jag har inte sett renhållningsgänget på länge. En vår var de riktigt många men nu ser jag bara nån enstaka ensammen en, ute på vift. Undrar om någon roat sig med att reducera deras antal?

Idag såg jag då Hugin, Munin, Corvus och Corax! Alla fyra i färd med sitt städarbete vid sidan om E4an. De hade fullt upp med sin kadaverfest. Fyra är ändå gode lite. De borde varit fler. Det fanns ju så det hade räckt till många fler. Såg även Jösse hoppa omkring i sin vita vinterdräkt. Han ville över E4an men ändrade sig. Tur det.

Koltrasten har fått sig sällskap så nu är de två som huserar här på gården. Min bil är upphissad på pallbockar och ser bedrövlig ut. Vädret är också bedrövligt men det har varit fina dagar fram tills nu. Idag vill inte ens Mojo utanför dörren. Han bara sover. Jag har införskaffat en furminator. En sorts metallkam som är effektiv och jättebra men Mojo tycker min omsorg över hans päls är överdriven och onödig. Han finner sig några minuter åt gången och blir fort less furminatorn. Han gillar kardan bättre men den funkar inte lika bra. Pälsen blir faktiskt aldrig tovig och den är väldigt lättskött måste jag säga. Det är bara nu när han fäller så mycket som det är lite oroande. Jag vill inte han ska få i sig ALL den där pälsen i magen! Hu.

Annars så går livet sin gilla gång. Sådär lagomt halvträligt som det kan vara när man är utan jobb och anpassar sig därefter med följd av reducerat umgänge och frihet såväl ekonomiskt som socialt vilket påverkar en mentalt....i detta tråkväder.....
Imorgon är en annan dag. Tur det.

Inga kommentarer: