torsdag 26 april 2012

Några timmars skön samvaro

på dövföreningen. Avkopplande och roligt få surra lite med folk om allt möjligt. Från lottovinster,  (som andra vinner och bråkar om så det kommer i tidningen.) vad man gör med älgben, till skendöd katt som skrämmer slag på sin stackars harhjärtade matte! Jo, jag trodde ett ögonblick att Mojo var död där han låg med huvudet uppåner, halvöppna livlösa ögon och den lilla rosaröda tungan ute. Han var inte död. Han sov väldigt djuuuupt. Hjärtat stannade till och världen rasade ihop ett par tiondels sekunder tills han vaknade till och drog in den snustorra tungan och stängde till sina blåa ögon. Phuäääh, vad lättad jag blev! Förresten så väger han nu 3.9 kg. :-))

Jag har tappat bort mobilladdaren. Sa till min vän att jag har typ en mini-USB som laddare.  Nu har jag inte exakt en mini-USB men den påminner om en. Vännen påstod att det finns INGENTING som heter mini-USB. Hm... så när jag är på OK och handlar så ser jag en kontakt där det står mini-USB! Fotade och skickade bildbevis.Så nu vet ni det. Min vän har inte ALLTID rätt. ;-)

Tittat på bilder på valpar idag. Åh så gudomligt fina! Tittat på en söt trasselsudd till valp via bildtelefonen. Åh, så skruttgulligt söt! Vad sugen jag blir. Jättesugen! Vill ha en spräcklig liten valp. Men jag måste tåla pälsen också. Vissa går bra. Andra går inte alls. Jag ska fråga om jag får hälsa på och se hur det går.


Jag ska läsa en bok nu...

Ha en skön dag!



1 kommentar:

Sanna sa...

Hej Eva! tusen tack. Dom är SÅ söta! Dom är 50% border collie & 50% Australiensk fårhund. Du är jätte välkommen att komma & kika på dom & se om du tål dom. Kram till dig!