lördag 21 april 2012

Vadå göra om och ändra i tid och otid?.....

Men åh. Knappt har jag hunnit vänja mig Facebooks nymodigheter som tidslinjen, mitt klippta hår, min "nya" mobil som för mig fortfarande är sprillerny så ska jag nu hantera förändringar och omorganisation i Blogger. Det ska väl gå det med. Det kommer att ta sin lilla tid innan jag har kläm på allt.

Idag blev det pasta carbonara till middag. Jag hade kommit över ett helt kilo bacon billigt så jag gjorde mat för ett helt kompani. Kokade pasta, stekte lök, svamp , skalade vitlök och fräste ett berg av bacon.
Jaa, vi är bara två till middag så det blev herrejösses många matlådor att stoppa i frysen. Då är det bara att tillföra nyttigt grönt till de matlådorna för en komplett måltid. Blev sugen på efterätt. Snabbgjorde en smoothie. Urgott! Den här....mixern man använder.. men vad heter det?!? Blender! Det skulle vara bra ha några tillbringare med kniv i olika storlekar till maskinen. Den här behållaren är väl på två liter minst och ska man göra nåt på tre dl blir det lite löjligt med en gigantisk behållare. Jag får se mig om efter något lindrigare sätt göra smoothie på.

Vädret är inte roligt. Vädret består bara av snö och snö. Natt som dag. Blöt snö. Våren är på väg. Den kommer. Nångång. Men den kommer. Lika säkert som Grevinnan och betjänten på nyårsafton. Just nu skulle jag gärna hälsa på vännen i Skåne. Körsbärsblommorna blommar där nu. Kan ni tänka er! Hon snusar på väldoftande söta vita blommor och jag värjer mig för snöflingeattacker. Mm, Sverige är verkligen avlångt.

Inga kommentarer: