fredag 1 oktober 2010

Nu har jag allt jag behöver


Nästan . Min almanacka för 2011 har kommit. På www.personligalmanacka.se finns det fler valmöjligheter än tidigare. Det gillar jag. Körkortet har jag nu oxå i tryggt förvar i plånboken. Väldigt skönt. Men posten, åh, suck! Hon på postkontoret var då inte alls diskret. Nejdå, hon gapade o frågade hur det kunde komma sig att jag inte hade mitt gamla körkort att legitimera mig med. Fastän gubben följde med o hade sitt kk med. Jag fick verkl4en lust att säga: Å, det första tappade jag i en blåskontroll, Det andra rök då jag haderökt på och den tredje då jag hade dilerium hallucinationer o dräpte nån på övergångsstället. Men nu får jag mitt fjärde, äntligen! Nu när jag är halvdöv och halvblind...men jag sa inget. Gubben gapade tillbaka åt henne att mitt kk höll HON ju i! Så nu har jag nästan allt. Bara datorn fattas mig. Den har lilla mamman lånat över helgen.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Skönt måste det va att ha kortet igen.En frihetskännsla som heter duga, oberoende och helt underbart .Kör långsamt Eller åtminstone efter hastighets begränsningarna. kramen.