söndag 10 oktober 2010

Att välja:

Man kan välja mellan bra och dåliga tidpunkter. Att se till andras väl eller inte.
Vara storsint eller tvärtom. Glädjas åt andras lycka istället för att slå undan benen på dem. Låta andra lida för att man själv kommit till korta eller inse fakta och anstränga sig för åtminstone någorlunda bra relationer. Man väljer själv vilken nivå man vill tillhöra. Låg eller hög. Ingen är perfekt. Ånej, men herregud, man kan ju åtminstone försöka!

Att okväda någon grovt är faktiskt straffbart.

Vi lever bara en gång. Vi har den stora möjligheten att också välja vad vi ska fylla det med. Vi kan inte ALLTID få välja. Nej, det funkar inte så. Men vi kan välja hur vi ska hantera vår sekund, minut, timme, dag, vecka, månad, vår tid. Vårt liv. Det är STORT. Jag försöker så gott jag kan. Gör det du också. Det är inte svårare än så.

Vilken underbar höstdag det är idag. Jag ska ta tillvara på de få timmarna av dagen och solen trots min envisa snuva och hosta. Jag trodde jag skulle kvävas imorse så igentäppt som det var. Jag är jätteförtjust i min inhalator. Den förlänger livet mitt. Appselut.

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Låter som om dagen inte har varit så bra för dig. Någon kanske har gjort dig illa. Tror inte det är jag i alla fall.Tänk om folk behandlade varandra som dom själv vill bli behandlade.Tänkte efter och var lite ödmjuka för andra och livet.Kram på dig min vän och var rädd om dig.

Destiny sa...

Nejdå, ingen har gjort mig illa alls. Men gjort min kära vän illa. Och det är illa nog. Kram på dig med!