lördag 16 oktober 2010

Vinter allaredan....

Jag var med om något DRÅPLIGT igår. På biltaket hade jag ett redigt snötäcke. Körde runt lite och bilen blev rejält varm. Så gjorde jag en skarp inbromsning uti ett stopp. Sen var det som om världen brakade lös och vindrutan blev alldeles vit. Det var nån tjugondels sekund av total förvåning innan jag begrep att snösjokflaket kom från mitt eget uppvärmda biltak. Fnissade en aning lättad åt min reaktion medan vindrutetorkarna fick jobba bort det värsta så jag kunde fortsätta vidare.

Världen må vara frusen och hård. Det finns ändå ljus och värme i hem och hus. Jag lever egentligen i en otrolig bekvämlighet jämfört med många andra här på jordklotet Rinnande vatten, el, ved , diskmaskin, dammsugare, toa, mat på bordet varenda dag. Bil och körkort! Ja, gudars skymning vad man har det bortskämt bra just nu. Solen tittar fram och verkar instämma helt och fullt. Det artar sig till en fin dag.
Jag ska grilla korv med de mina, Lilla mamman, Kotten och Kvitterill.
Ha det skönt!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ja nog har man det bra som har allt de du skriver om. Lite eftertanke skadar ju inte synd bara att man tar det mesta för givet. Det är väldans överraskande med snön ibland som vid möte när det ibland bli alldeles vitt.Förstår att du blev helsnopen.