onsdag 6 oktober 2010

Det börjar vända..

Vad det är TRIST att vara sjuk och inte orka någonting. Men nu känns det litelite bättre än igår. Det går åt mindre snytpapper, en aning mindre hostattacker och lite mer vakentid. Jag ska inte ropa hej ännu..pepparpeppar, ni vet....

Gubben kom hem allaredan vid 10 idag. Helt knäckt. Stackarn. Nu är han också sjuk. En stund senare kom dottern med datorn. Helt frisk är hon inte men mycket bättre. Och glad. Det är så roligt se henne avslappnat glad. Det värmer mammahjärtat mitt. Vi åt middag tillsammans. Pratade, skrattade, grät, snörvlade och hostade tillsammans. Hon åkte hem när det började skymma. Det gör mig lite nervös.
Det är då djuren förflyttar sig. I skymningen.
Bilen hon har är då inte krocksäker alls.
Det får bara inte hända henne något.
Aldrig någonsin.


Höstmörker = reflexer
Inte aktuellt just nu för min del, men snart.
Jag ska skaffa hem några. Gör det du oxå.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Sjuk gubbe! inte skoj alls. Däremot så finns det ju inget bättre än då ens barn kommer och man kan ha alla känslorna på en och samma gång.