fredag 22 oktober 2010

Fyndat lite

Spankulerade på stan igår. Köpte ett par rea på rea kläder. Är jättenöjd med att det blev så billigt. Var in till sushi restaurangen och hämtade deras meny. Kollade in nya och gamla butiker. Det är inte ofta jag går på stan så det var riktigt roligt. Kom underfund med att jag gillar en del av tomas sabo och himlakattens smycken. Annars är jag inte så mycket för tingeltangel och absolut inte dinglande örhängen. Nej, det jag har i öronen ska vara dingelfritt. Silver och vitt guld gillar jag och lite infattade blingstenar är också fint. Mhmm, vad gjorde jag mer? Jo, kollade blomsteraffärerna på olika kransar som kunde vara fint på graven. Nej, inte kransar, jag vet inte vad de kallas de där sakerna. Det finns en hel del fint och gulligt som passar för vintern.

Hälsade på kusin i hennes nya hem i stan. Annorlunda planlösning, mycket fönster och väldigt trivsam och framförallt fin lägenhet. Fräsch och ny! Nära till allt. Den dan jag inte bor i hus längre, då vill jag gärna bo så. Det var inte alls lyhört enligt dem. Det är bra. Här i Djupviken är det lyhört och ännu värre på Räkstigen. Visserligen hör jag inte andra men jag vill ju inte heller de ska höra mig och allt jag företar mig.

Må så gott i alla era hem, var ni än bor.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Va skoj att du fick strosa på stan lite för med dina långa arbetsskift så är det väl inte så ofta.Våga har oxå snygga smycken kanske jag köper mig en julklapp från dem.