torsdag 7 oktober 2010

Det går åt rätt håll förvisso

då jag ser mer och mer vad som behöver göras härhemma. Gården har gula och orange lövmattor som ska bort innan snön kommer. Hela huset behöver städas. Fönstren putsas. Ännu har jag inte ork till det. Kanske imorgon. Jag kan ju alltid prova. Jag känner ju om det inte går. Nu börjar det mörkna. Imorgon ska jag tända ljus i varenda lykta och ha fredagsmyspysigt. Ånej! Jag glömde ta den andra gräslökstuvan. Innan jag blev sjuk klippne jag ner den första och frös ner den. Skulle ta den andra men så blev jag sjuk och det föll bort totalt. Jag har två gamla emaljerade hinkar med hål i botten där jag har gräslöksruggarna. Hinkarna ska förpassas in i skogen. Gräslöken klarar sig bra i hinkarna under snön. Till våren är det bara att plocka fram dem, vattna och gödsla lite med kogödsel. Bekvämt och ogräsfritt.

Oroar mig lite för bredbandsgrävningen. Jag har bara en hum om var kablar och ledningar finns nedgrävda här. Hoppas inget grävs itu. Det borde väl de veta? Det finns väl instrument för sånt där?

Nu tryter orken. Jag går och lägger mig. Tydligen ska bara drömma om att vara aktiv och alert. Inte iscensätta det.....inte ens vid datorn.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Gör du rätt i. Dra täcket över ögonen och sluta se allt som är oooogjort. Låt nu kroppen få bli frisk innan du börjar med en massa.Du ska va rädd om dig.Kram.