måndag 18 oktober 2010

Hemma idag..

Jobbade igår. Är ledig idag. Dras med min sega influensa. Då jag inte blivit så värst bättre ställde jag in den stora föreläsningen. Jag tror knappast jag hinner bli bra till dess. Som det nu är orkar jag inte planera den heller. Att flyga, bo på hotell och prata inför en massa människor och göra ett ur-bra framträdande kan jag inte om jag ska vara så här snorig, hostig och nergången. Men det känns surt. Väldigt surt. För det hade kunnat bli så väldigt bra. Och kanske göra skillnad för många till det bättre. Attans oxå!

Nu är siktet inställt på en dag i taget. Att klara av jobbet jag har och det nödvändiga man ska göra. Jag ska gå ut en liten stund. Först en kaffeslurk, ut och lapa lite sol, ta in lite välgörande lugn och kraft från skog och mark. Undrar om jag orkar gräva sista biten för bredbandskabeln? Den är nergrävd och nästan klar. Det fattas bara nån meter. Prova kan jag ju..

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Men snälla söta rara du.Ge fn i att grävanu. Försökatt bli fri din hemska flunsa istället för att svetta upp dig å sen bli kalligen. Det är då inte bra när du är så krasslig. Synd det där om Ö-sund. Du hjälper ju många ändå. Men glöm inte att ta vra på dig själv. Kram