fredag 8 oktober 2010

Sega freda

Det rosslar när jag andas. Hostar och kraxar i ett. Annars är det bra. Inte.
jodå, febern är borta. Grannen borti storvägen hostade i fem veckor. Stackarn. Med det i åtanke investerade jag i en flaska Theracough enligt apotekspersonalens direktiv. Det fanns ju hur mycket medikament som helst att välja på. Jag rådfrågade personalen. Bästa verkan och minsta biverkningarna. Theracough rekommenderade hon.

Jaja, jag började då jobba idag. Fast härhemma vid datorn, agendan och anteckningsböckerna. Och mobilen. Arbetsredskapen av idag. Jag har inte kommit SÅ långt ändå. Jag har inte hela mitt liv i datorn och mobilen. Jag vill ännu gärna ha en gammaldags kalender, en såndär man kan skriva i för hand med tydliga tjocka gel-pennor, ni vet. Vid ändring fordras det tipp-ex. Annars blir det oläsliga härvor. Kan "nån" fixa en såndär tippex-roller till mig? "blinkblink".

Jodå, jag har kört med blyerts och sudd. Det funkar inte lika bra.
Nu när åldern tar ut sin rätt med synen.
Faktiskt.
Suck.

Mina almanackor tenderar bli allt större med åren.
Den där bröstfickmodellen är helt otänkbar.
Den storleken gav jag upp för längesen.
2010 är ca fjorton och en halv centimeter lång på alla fyra sidor runtom.
2011 är 145 mm x 210 mm.
2012 A4 storlek! Nej, int´ vet jag väl ...

Det blev inga tända ljus och myspys ikväll. Det vart bara inte.
Trist, elektriskt ljus flödar, sovande gubbe under filt, TVn står på.
Jag ska dricka en stooor Tillberg-kopp te med pressad citron.
Välgörande gott.

Imorse åt jag rågflingegröt med krossat linfrö. Fick ett anfall i att vara sådär urnyttig. Jodå, jag åt upp den och det smakade väldigt nyttigt. Avskyvvärt, urdåligt nyttigt. Så går det när man glor på Biggest Looser hela dagarna. Nyttig lunch och nyttigt mellanmål. Så vill gubben äta pizza till middag. Han som ALDRIG brukar vilja ha pizza???!! Vi åt pizza. Det finns fler nyttiga dar framöver. Jag har en hel påse fullkornsrågflingor att förbruka...

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Har aldrig hört talas om den hostmedicinen men hoppas att den hjälper dig .
Tände mina lyktor ute och de har fått brinna natt och dag sedan i fredags.Nu har de brunnit ut men byter till nya på fredag.
Tycker inte heller att rågflingegröt är gott, däremot går det bra att blanda grynen eller färdig gröt i matbröd.Det är både nyttigt och gott.