fredag 26 juni 2009

Bevattningasakuten...

rycker in ikväll. Växterna e ju nyplanterade så de behöver massvis med vatten! Ska strax ut. Kvitterill sover sött och jag somnade oxå förståss med henne kl 20.00. Tur gubben väckte mig. annars hade jag väl sovit än. Det vart lite drama ikväll. Oppe i stora sovrummet spankulerade en jättebautamyra omkring. En bevingad hästmyra. Fönster o dörrar har stått öppna så det e inte så konstigt det kommer in allsköns kryp. Lilla hon böjer sig fram för att ta opp jättemyran i handen varpå jag skriker till: -"Neeej, den är jättestor och bits!" Arma barnet hoppar till och skriker paralyserat panikslaget. Jag hade kunnat bita av mig tungan! Nu förstörde jag den spontana nyfikenheten hon hade. Totalt. Lyfte upp en liten darrande tjej som nyss var så morsk, satte hon i sängen, hämtade flugsmällan och dräpte mastodonten . Hästmyror har inget i hus att göra. Nåväl, efter saga och lite bus var det glömt. Jag VET inte om hästmyror bits?

Hemresan igår gick jättebra. mitt ressällskap o jag fann varandra och hade trevligt och roligt hela tiden. Vi kom fram halvett, efter trädgårds"husesyn" åkte jag hem och sov tungt resten av natten och halva förmiddan. Tog ledigt idag. Hämtade Kvitterill som ska vara här hela helgen.
Nu kom dotra och en jättetrött lillzlatan. Pite Summergames i helgen. Ska snabbtvätta hans fotbollskläder innan jag tar itu med bevattningen. Tur man har egen brunn......

Nattinatt gott folk

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

En sten jordkällare är säkert jättebra,där slipper du va själv för spindlar trivs väldigt bra där i fukten och mörkret.
Skräm inte ihjäl lilla flisan, hon har säkert fått myrfobi nu.HI;HI