onsdag 24 juni 2009

Sundsvall

Att köra hit gick bra. Kör man på dagen får man räkna med 6-7 timmars restid. På grund av vägarbeten, vägkameror, rökstopp och bensträckarstopp samt den urtråkiga vägen mellan Skellefteå-Umeå. För att inte tala om vissa snigelkrypare som sätter stopp för effektiv framkomlighet.

Utbildningen var väldigt bra. Jättebra föreläsare. Fina föredrag. En del saker har jag stött på tidigare men fick nu tips och ideer på ytterligare användningsområden. Idag blev en väldigt lång dag. Vi slutade kl 21.00 inklusive middag 19.00.

Sover på Grand Hotel. Har aldrig varit här tidigare. Fint rum. Bra service och betjäning. Bästa och renaste hotellet jag hittills varit på här i S-vall. Brukar annars storkna i rum med heltäckningsmattor. Känner inte av nånting alls härinne trots mattan. Har fått veta att hotellfrukosten här är MYCKET bra. Ser fram emot en mysig frukost. Det är varmt ute. Mycket varmare än vad det var hemma. Strålande väder har det varit ända sen halvsex i morse. Här sitter det mycket folk utomhus och softar på barer, resturanger och i parker. Mm, det e onsdagkväll...

Imorgon är det studiebesök och fortsatt utbildning. Jag hoppas jag inte är jobbig. Jag frågar en hel del. Väldigt mycket faxist. Men det e en ny målgrupp och ett nytt projekt så för att få en bra bild av det hela vill jag ju ha det klart för mig om hur man vill och tänker.

Receptionen har lånat ut en väckarklocka med brandlarm. Första gången jag vart med om det. Kul! Hoppas bara det funkar...

Hejsvejs!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Hejsan svejsan.
Bra att resan och det andra var givande.
ja nog blir manirri när väglusar är före en och det inte går att komma förbi.Väg jobb måste ju utföras sommartid men det är ändå störande.
Plantering fortsätter väl nu i denna ljuva sommartid.