söndag 7 juni 2009

Helgrapport

grävde opp plantor och slet till halvtolv fredagnatt. Sov över i lillstugan. Sen fortsatte jag lö morron till kring elvatiden. Då kom Flamman. Sen hände det saker. Då gick det undan! Vi slet, grävde, högg av rötter och fick opp ALLT som skulle hem i växtväg. Det blev ett välfyllt släp med idel grönt och fint till lilla Nästet. Utan henne hade jag nog hållit på än....... Suverän insats av henne. Sådana vänner är guld värda!

Arma Flamman. Hon är en riktig kaffemoster och jag hade jävlart inte en gnutta kaffe att koka och bju på. Jag glömmer sånt då jag inte själv är inbiten kaffedrickare. Jag började faxist dricka kaffe för 2 år sen. :-o Jag måste skärpa muig o se till att ha åtminstone kaffe därute på stugan.

Precis då släpet ska hakas på bilen började det störtregna, snöblandat regn. Jag blev dyngsur och frös hela kvällen sen. Lastade av släpet och tog mig en härlig varm dusch, yllesockar och oj, vad skönt det var att få bädda ner sig till teven. Somnade på stört. Natten vart kall ute. Vi hade -1 grad kallt här i skogen.

Idag åkte jag ut vid tvåtiden. Med sällskap. Städade opp efter gårdagens härjningar. klippte ner buskar och körde bort skräp. Jag har kvar skifferplattor, hönsburen, en rulle nät, platonmattrulle, två kompostlådor och kruklådan att hämta. Kruklådan är en enorm historia på 2x1 meter och 1 meter hög. Innehåller allt möjligt i krukväg. Den måste tömmas på sitt innehåll innan den går att lyfta. Åsså innehåller den ett getingbo. Och säkert miljoner spindlar. Jag e rätt skraj. Måste ha hjälp. DET klarar jag inte ensam. Spindlarna alltså. Uäääh! Åkte därifrån vid sjutiden.

Nu kära vänner, ska jag gå ut och vattna, sen göra mig klar för natten för imorronbitti stundar Kukkolaforsen och IKEA. Måste be gubben väcka mig imorron för jag lär nog sova hårt.
Blir så trött av den här hemska allergireaktionen jag har. Det är något krig som pågår i hela kroppen. Jag är utsatt för någonting jag inte tål. Borde egentligen åka till vårdcentralen imorgon. Få det här utrett och dokumenterat. Jag åker dit på tisdag om problemet kvarstår. Oroar mig lite för resan och vistelsen i Leksand. Inte roligt hamna på akuten på främmande ort med allergichock.

Nää, inte måla fan på väggen nu. Det är inte torsdag än.

Suss gott.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Det var skoj va med dig på stugan Skönt att nu har du växterna hemma .Nu får du springa runt för att se var alla växter ska planteras.