onsdag 3 juni 2009

Näe!

Jag har totalt snöat in på att göra om hemma som JAG vill. Nästan allting i köket går i gammal mörk furu. Jag vill ha vitt! Nytt bord och nya stolar, ny golvmatta, korkmatta eller vad det nu heter nuförtiden. Måla boaseringen vit. Måla eller tapetsera ovanför panelen. Få ljust, fint och lite eljest hemmavid i Nästet. Så sitter jag och kollar möbler, under lunchen for jag och provsatt (!) stolar både på EM och MIO. Det jag vet är att det ska gå i vitt. Åsså lite gammeldags. Jag bor så. I ett såntdär litet farmors/mormors hus med kök och kammare nerepå, sovalkover och sovrum med snetak oppepå. Det passar inte med ek-stuket här. Inte heller moderndesign. Vill inte ha alltför mycket krusidull. Rockokostilen passar inte. Det blir för överdådigt. Halvstramt enkelt ska det vara. När jag går och inreder i tanken blir jag ivrig och vill få det gjort MED EN GÅNG.

Nu meddetsamma.

Fast det går ju inte. Jag har inte nog med kosing till det. Butikerna tar hutlöst betalt och det var få vita stolar som var sköna att sitta i. Kollade på blocket och på secondhand butiker. Fann en fin grupp som kunde målas om. Ringde dit. Näe, såld. Suck. Vill köpa nytt. Besinnade mig. Näe, inte vara huvudlös nu. Jag har ju trädgårdsprojektet nu förutom jobbet. Åsså hjälpa dotra nu när hon är sjuk. Sen ska växterna jordas hemma. Det tar tid. Näe, det finns varken tid, pengar eller resurser till att fixa köket.

Tålamod..
Se tiden an..

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ta det fortsatt lugnt.Du vänjer dig även om du ibland får panikångest för att det inte händer något med köket.Räkna till tio,tjugo....så blir det lugnare en stund efteråt.
HÅLL DRÖMMEN LEVANDE IALLA FALL.
bra dag önskas dig.