lördag 20 juni 2009

Jord, jord ge mej mera jord....

Natten innan midsommarafton grejjade jag ute till halvtvå. Fick till slut ge opp, iskall, blöt, skakande och huttrande. Tog en varm dusch men blev aldrig varm igen. Frös hela dan därpå, var jättetrött och slut. Ingen ork alls. Det var skönt att bara vara hemma. Sov länge på morron. Somnade igen vid kl 6 och sov till nästa morron. Behövde tydligen ta igen mig ordenligt. Idag har gubben o jag hämtat sten till min lågbudgetrabatt. Hoppas bara växterna klarar vintern. All jord tog slut ikväll. Jag har massor kvar att plantera. Sandholmenjord är billigt och bra men de har ju för f-n inte öppet på helgerna. Under veckorna jobbar jag. Hur i helskotta ska jag få hem mera jord? När man bor så här baki bålken är det dyrt som attan beställa hem ett par lass. Förresten så var det bara vi två som var hemma i hela byn midsommarafton. ALLA var borta. Fick mig att tänka på typ Stephen King. Titel: Midsommarnatt. Plötsligt en avfolkad by så när som på två ickefirare. Utbölingar. Intet ont anande. Byafolket samlades allvarliga och tysta vid gravröset. Som de alltid gjort. I alla tider. Midsommarnatt. Luften är kall och tung. De alla väntar. Det är overkligt, kusligt tyst och stilla. Alla har samma ansiktsuttryck. Det är ett intensivt uttryck med mörka ögon i total avsaknad av empati och godhet. Alldeles orörliga väntar de.....


Nej huvva. Stephen King-temat ska avhandlas om andra platser, inte min hemby. Inte mitt lilla mysiga Näste i skogen. Här råder det enbart goda vibbar. Och en smula livlig fantasi så här i natten.....

Go natt jord.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Hej där trädgårdsmästarn.
Har säkert blivit fint nu med det du planterat.Klart du måste få tag på jord.kanske du får leja grannen eller att bonden har ett lass!
Lätt att få järnspöken när man är ute ensam och det är natt.