tisdag 9 juni 2009

Konstnörd...

Vädret, bussresan, alla vänner, Kukkolaforsen, maten och IKEA, Ja, allt har faxist klaffat och det har varit en underbar dag. Idag var världen grönare, himlen blåare, vattnet mer glittrande och det kändes helt enkelt bara så bra, allting. Avslappnade att åka buss. Kunna se sig omkring och njuta av alla söta och vackra hus, trädgårdar och de vyer som bjuds efter vägen.

I älven uti Kalix såg jag något ovanligt. En massa vitgråa stora sovande fåglar i sten eller betong eller nått. Blev tagen av den otroligt vackra konsten och ovanliga idén. Åsså rörde en av dem på sig...... Jag är glad att jag inte hann yttra mig om vad jag trodde att jag såg. Då hade jag väl bedömts som icke tillräknelig eller nåt ditåt. Ja, det var iallafall intagande vackert. Något sånt skulle jag vilja skapa om jag fick möjlighet till det.

Var hemma igen vid nietiden efter att ha skjussat hem de andra.
Nu är det dags att tänka på morgondagen.
Tisdag och onsdag är det fullt opp från morron till kväll. Torsdag fakir-flyg till Sthlm. Därefter Leksand till söndag. Fyller år på fredag. Hm. Inge kul vara borta då.

Å, jag vill vara hemma. Umgås med dotra, Kvitterill och G. Umgås med vänner här hemma. Umgås med mina hemflyttade växter.
Fast jag får ju träffa vänner därborta.
Det blir nog bra....
Allergin börjar ge med sig. Skippar doktorn så länge.

Ta vara på varann. Medans ni kan.

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Jag blir så avundsjuk ,så avundsjuk.Tycker du får göra så kuliga saker.Å så får du betalt för det oxå.
Själv sitter jag bara å hänger tandkötte å spella monna.
Nä ljug förstås.Doktorn igår,bilbesiktning i morgon,tandläkaren fredag.ha,ha.
Men man får väl inte roligare än man gör sig.

Destiny sa...

jaa, det är både och. Nu är det så mycket att jag längtar efter att få landa lite. Det har varit en hektisk tid. I mer än ett år. Inte konstigt kroppen min säger ifrån.