söndag 28 juni 2009

Själva igen....

Så har lilla diktatorn och mamman åkt hem. Jag hade tänkt hinna med både det ena och det andra. Istället ligger jag utslagen i soffan. Lilla hon hinner med så mycket att både hon och jag sov middag mitt på dan. Jag höll aldrig på att vakna. Halv tre väckte gubben oss.

Undrar var hon får allt ifrån. Hon säger saker som: -"Hej, vad roligt att se dig!" och en massa andra uttryck som inte vi andra använder till vardags. Idag har vi planterat blommor i kruka. Kört traktor och hon har tampats med grannflickan som är en vecka yngre om vem som skulle gunga. Det slutade med att de båda hjälpte varandra in i en inhägnad studsmatta. Sen hade de väldigt roligt tillsammans. Hon har hjälpt mig torka bordet. Jag skulle rengöra bordsskivan riktigt ordentligt och gnodde med först såpa och sen ajax. Hon fick vanligt vatten och en trasa. -" å så rolitt! Jag hjälper dej mormor. Jag har smörjit bordet!" Att jag sen fick gå efter där hon varit med golvmoppen är en annan historia. För det här med virda ur trasan är oviktigt. Dessutom plaskar det mer härligt om trasan när den är o-vriden. Vattna blommor o buskar med slangen var ingen höjdare. Det var nästan tråkigt.....Jag trodde hon skulle tycka det var jättekul men det tyckte lilla hon var händelselöst tråkigt och långsamt. Första gången jag vart med om det. Annars brukar det bli uppskattat till max. Men nej. Inte det.

Nu ska jag ut en stund och se om jag kan göra lite grann. Fylla lite jord här och vattna lite där.....

Lillzlatan vill byta till lilltorris.. Eller var det lilltorres. Jag får kolla upp det. Jag har dålig koll på de där fotbollskillarna. Zlatan är ute. Nån Torris är inne. De vann förresten idag! Kotten och hans lag. Så roligt!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Vad skoj med pigga glada ungar.
De ger guldkant på livet,även om man blir tröttare nu än förr.
Har ju kommit från det lite sen barna blev vuxna.