tisdag 17 november 2009

Mams och paps å allting annat...

Är i rucklet just nu. Ska skicka artikelunderlag till en journalist. Nej, jag jobbar inte. Har bara lovat fixa det här åt föreningen. Snäll som jag är.

Pappa min har verkligen ett rejält ryggskott. Han blir fort trött och orkar inte mycket. Ska handla och laga en ordentlig middag åt dem. Ikväll kommer vårt oxkött. Då sak jag passa på göra riktiga köttbullar, färsbiffar och ett par grytor till på torsdag då jag ska hälsa på dem igen. Så finns det lagad mat åt dem i frysen. Bara att värma.

Just nu önskar jag att jag hade lite mer plats hemma, ett gårdshus eller något sånt så hade de kunnat vara hos mig i några dagar. Men med en trappa och toa bara på övervåningen så går det ju inte alls för nån som är rörelsehindrad. Om än tillfälligt. Min stora fasa är att OM jag eller gubben skadar oss på något vis...ja DÅ blir det väldigt besvärligt bo som vi gör nu. Lilla nästet fordrar rörlighet. Mmhmm....den dagen, den sorgen.

Utan snö är det återigen nermörkt ute om kvällen.
Använd huvudet. Använd reflexer!

2 kommentarer:

Jessica sa...

jadå - jag ska... :)

norrskensflamman sa...

Bra att du fixar krubb till dem.
Ni får kanske bygga ut en toa eller använda torrdass om det blir aktuellt en dag.
Förstår varför du ej svarade då jag ringde idag.