söndag 15 november 2009

Vilodag?

Nej, det blev ingen vilodag. Bockar av min långa att-göra-lista. Imorgonbitti åker jag till kvinnokliniken. Det känns lite mysko. Som om det månatliga är på väg. Tjusig tajmning om den kommer ikväll eller under natten. Suck. Vill INTE ställa in. Håller tummarna stenhårt....

Pappa fick ryggskott i torsdags. Igår hade han så ont så han fick åka in. Kom hem samma dag med mediciner mot ryggskottet. Jag ska dit på tisdag. Då fyller Kotten år också. Vad fort det går. Han kom ju till världen alldeles nyss. Första barnbarnet. Saknar lilla familjen. Det e längesen de var hit nu. Nåja, de är ju inte så långt bort ändå.

Middag idag blir öring. Från frysen. Vi kokar den. Det ska bli riktigt gott. Gubben har tatt fram den andra frysen från ladan och ställt iordning den. Skönt. Jag fick knappt plats med brödet jag bakade igår. Nu kan jag ställa till med storbak nån dag.

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Trist med "amerikafrämmande"som folk kallade det förr.Ny tid, ny väntan och så kanske den är så lång så det blir dags för nästa "främmande"
ja nog går det fort för barnen att bli stora.äter nog för hälsosam kost.Ha,ha
Kokt röding har aldrig ätit det.låter gott.

Destiny sa...

ÖÖÖÖÖring, flamman. Öring. Inte röding. Kära bloggläsare. Idag har ni för bråttom när ni läser. Bönder som kör över kvartsoxar och kokta rödingar..... ;-P