lördag 7 november 2009

Snön vrääker ner

Så ljust det blir. Hoppas snön blir kvar ett tag. Det blir så mycket ljusare då. Det ser så fint ut med ett snötäcke på. Som om naturen bäddar ner sig inför vintern. Vit snö. Det är så fint. Tänk om snön hade en annan färg. Huu. Blå skymning fodrar snö. Blå skymning går jag och väntar på. Å, nu skär sig de vårgröna färgerna och sommargardinerna mot snön. Det stör. Hur snart kan man börja med jul? Jag tror jag fuskstartar lite med svart, grått, vitt och rött. Det ska väl gå?

Vi fick en mus till inatt. Det får man räkna med när man bor såhär. Jag har dem inte överallt. Bara under diskbänken. Det kan bli ett promenadstråk längs listen från diskbänksskåpet, bakom spisen till pannrummet eller kammarn. Fällor finns i diskbänksskåpet och bakom spisen. Då blir det inga promenadstråk mer.

Nu ska jag ta itu med alla papper på hög. Sen iväg till jubileét.

Var försiktiga om ni ska ut på vägarna!
Shit! Det regnar nu.....

3 kommentarer:

Agneta sa...

Om du börjar julpynta redan nu då behöver du inte känna dig stressig i slutet! Ta lite av varje gång.. Då behöver man inte ha ångest at måste fixa och fixa inför jul. hihi.. Ja härligt att det snöar nute.. Hoppas regnet kommer inte HITÅT! Ha det trevligt på jubilemet. Kramm

Jessica sa...

Jag säger: hellre jul än de du har ;) höhö! Nu skulle man haft en enhörning att rida på i snön :) idag fyller Lisa år och vi ska på kalas ikväll å äta massa fika ;) pöss

norrskensflamman sa...

Första advent är väl sista helgen i november, om man nu ska va petig.Tycker visst att grått vitt å rött går bra hela året.Kanske inte om det är tomtar på förståss.
Silikon är bra att täta med i diskbänksskåpet.