söndag 8 november 2009

spartips..och vill- göra-massor...

Efter de stora helgerna kan man fynda fina saker och tyger då den tiden "gått ut".
På så vis har jag fått ihop en del. Det som är lite svårt är att lägga undan det i ett helt år innan den högtiden kommer tillbaka. Man ska ju ha plats oxå för det.

När tiden är inne, är det så roligt att ta fram, stryka, sätta fram det jag har. Jag gillar lite större grejjer. Inte så pyttesmått. Lite rejält kan det gärna vara. Träsaker är nästan bäst. De går inte i kras heller. Metall är oxå hållbart. Åsså saker av tyg. Jag är så sugen på att pyssla så det är inte klokt.

Jag har trähästar nånstans. Ska leta reda på dem och se om jag kan göra något enkelt och kreativt som passar vinter och jul. Det är skönt att internet finns. Där finns inspiration att hämta. Både nytt och gammalt.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Det är så kul att pynta och dona.
Särskilt på vintern och framförallt till jul.
Måla pållarna tex i grått.Då kan du ha dem hela året.