tisdag 3 november 2009

Rejält utsjasad och en smula sjuk

Det blev lite nattsömn, mycket hosta och ögoninflammation ovanpå det. Blev ju lite konstigt sjuk där i början på oktober. Sen blev jag aldrig helt frisk ifrån det. Jag blev inte ordentligt sjuk men heller aldrig riktigt frisk. Som om flunsan låg och pyrde inuti utan att bryta ut. Igår kände jag att nått håller på att hända. Har nu fått rosslig hosta, ögoninflammation, ont i alla leder och känner mig vissen men inte sjuk.

Jag hälsade på en vän igårkväll som inte ville släppa hem mig. Hon hade så mycket att berätta. Sa att jag bör nog börja fara hem. Då var klockan vid halvett på natten. Halvtvå väckte hon mig, då hade jag somnat till hennes entuiastiska berättande. Kunde inte hålla mig vaken. Jag var absolut rejält trött. Sa att jag törs då inte köra hem i det här tillståndet. Sov över där. Somnade kl. tre på natten. Efter att jag vaknat släpade jag mig till bilen och for hem.

Hem ljuva hem. Så härligt vara hemma igen. Underbart!
Men som sagt, jag är både trött och inte riktigt frisk.
Jag blir hemma tills det här släpper. Vissa ögoninfl. är ju väldigt smittsamma. Jag hade tänkt mig till Framnäs fhs på några föreläsningar. Det får jag ställa in.

Nu blir det en rejäl dos ingefärsthé i en mintgrön mugg. En härlig efterlängtad dusch. Skruttmysiga dra på sej kläder.

Vill införskaffa den där lilarosa skålen på fot med lock som Indiska har. Den skulle passa till ett sött lilarosa set bestående av vas, blommor, ljus och underlägg som jag fick av en vän. Precis rätt nyans! Hoppas de inte försvinner så fort.

Må gott i mörkret. Tänd dina ljus..

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Oj,oj inte bra.Du måste kolla då du går på toa så det inte är en knorr som håller på att bryta (växa)ut.Kommer knorren före trynet? Är mer snuvig nu så jag undrar!
Du är då en riktig nattmänniska, det är jag oxå om det är nå kul på gång.
Nöff, nöff på dig.