söndag 22 november 2009

Så vart man piga på gamla dar....

Åkte ju till mor och far i torsdags. Hämtade de där lyktorna. Det gick på tvåhundra pix!!!! Hur som helst blev jag kvar hos mina föräldrar för med pappas ryggskott klarar de sig inte utan nån utifrån. Tabletterna pappa fick är väldigt starka och han blir groggy, vinglig och trött av dem. Jag har varit här sen i torsdags, städar, tvättar, lagar mat och diskar. Handlar och ser till att de tar sina mediciner..... Pappa börjar sakta bli bättre men det är långt ifrån bra.

Arbetsförmedlingen skickade ett sms i torsdags och ville flytta besöket till nästkommande fredag. Så då ska jag dit. Det blev inte lämna in ngn ansökan till soc heller i fredags. Jag måste prioritera det men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Kan inte vara på två ställen, juh.

Idag gjorde jag en köttfärstacopaj med wokgrönsaker. Syskonbarnen kom förbi och ville hälsa på sin mormor och morfar. Bjöd dem oxå på mat. Pajen gick åt. Det blev inget över att göra matlådor av som jag hade tänkt. Roligt att alla gillade pajen.
Å, vad jag vart trött. Ska göra mig en kopp te eller nå.

Slarva int´me reflexerna!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Oj,vad du jobbar på.Skönt att
papsen blivit lite bättre.
Vad dyra glas.Hade blivit billigare med nya lyktar tror jag.
förstår faktiskt att maten blev slut för tackopaj är ju så gott.
kram och ta det lite,lite lugnare.