måndag 14 januari 2013

Det går troll i mina maskiner...

Satte symaskinen på zickzack och den sydde ändå på raksöm! Fick joxa med inställningen fram och tillbaka innan den ställde in sig på zig. Tvättade lintyget och hade tryckt bort centrifugeringen. Jag VET att jag gjorde det för jag både dubbel och trippelkollade det. Ändå så centrifugerade aset mitt arma linnetyg! Tyget klarar sig. Det är ju nytt, men ändå.

Visst har jag det toppenbra men usch vad jobbigt det kan vara. Hemsk lingonvecka, bytt kläder tre gånger bara idag. Nog för att jag brukar ha det hemskt men det här är ju megagräsligt! Måste bero på de nya medicinerna? Jag tar mig ingenstans. Nejnej, det är bara vackert stanna hemma så länge. Det går ju över. Det är inte värre än att det går över tack och lov. Nångång. En sånhär dag längtar man ju till att få bli  "gall". ;-)

Slarvar med maten.. har ingen matlust. Det blir frukost och middag, typ. Idag är det hemmagjord pizza. Bubbelvatten till. Med citron. i största jättevinglaset. Min lilla vardagslyx. Skulle haft riktigt snygga tallrikar till. Nånå, de jag har får duger mer än väl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag läst ifatt. Att jag aldrig kommer ihåg bloggar fast var o varannan har det....
Puss o kram för alla fina inlägg ♥
L