måndag 14 januari 2013

Hjärtegoá glada nyheter!

Idag den 14 januari har Lilla Mamman, (dvs dottern min) och hennes vän nu utlyst att de trivs så bra med varann och har ett förhållande. Jag är så glad å deras vägnar! Blir så varm i hjärtat! Önskar dem all lycka och allt det där som man önskar "vuxna barn". Vad ska vi kalla honom då?
Får kolla med Lilla Mamman om det. Mer om det sen.

Ute är råkallt! Eldar i pannan och försöker hålla värmen. Tagit fram symaskinen och äntligen zickzackat linnetyget och stoppat den i tvätten. Vet ni att man får inte centrifugera linnetyger. Det bryter av lin-fibrerna. De ska hängas upp dyvåta och dropptorka. Det visste inte jag. Hupp! Strök lite ditt och datt och pular på härhemma och matar pannan med ved. Mamma Topsvipa ska få två par rosa ylletofflor till sin lilla kvicka unge. De kan nog behövas både i Kåbban och hemmavid i gröna huset.

Har bläddrat i miokatalogen och varit in på IKEA via datorn och gör mig omöjlig med drömmar om än det ena och än det andra. Samtidigt ÄR jag faktiskt nöjd ändå. Få vara frisk (Ähum, harkel..), må skönt och ha det mysigt härute i skogen!


Som vanligt blev den här bilden vågrät men så här ser gardinerna ut som kommit upp i kammarn/ vardagsrummet och gör rummet roligare.

Inga kommentarer: