tisdag 15 januari 2013

Jag är inte mig själv ikväll

Jag är på ett urbota gräsligt humör. Arg, frustrerad och känner mig som ett riktigt grått, tråkigt svinto inifrån och ut. Om jag kunde, skulle jag hämta yxan och gå ut och fälla ett träd och på så vis göra mig av med den dåliga energin. Fast jag skulle väl hugga mig i benet på nolltid förstås! Med min sedvanliga, enorma tur. Usch, jag gillar inte vara såhär. Negativt känsosvall som bara flödar över åt alla håll och kanter. Vad gör man då? Kokar en kopp te och försöker bli som folk. Ack ja. Andas djupt, människa. Andas djupt. Nej, det har inte hänt något speciellt. Det är bara en sån kväll. Många små små saker som stör jämvikten och till sist tar det över liksom.

Bäst jag gör mig en kopp te.

Förresten så är mina förnuftiga grannar Ask och Embla i byn världens sötaste.
Jaa, det är de verkligen.
Tur att de finns.

1 kommentar: