onsdag 9 januari 2013

Ett varmt tack till er alla

Tack alla fina ni för presentkort, julklappar, paket, sällskap, presenter, lunch, mat, uppmuntran och allt jag fått under dessa dagar sen jag kommit hem! Ingen nämnd och ingen glömd. Det är gott att möta den värme och omtanke från er, var ni än finns och lever i vårt avlånga land. En varm kram till var och en!

Jag har varit på en första koll nu efter att jag skrevs ut. Allt var i stort sett bra. De hör av sig om det skulle vara något med de prover de tagit. Så långt känns det ju okej. Vad som inte alls var bra är att läkaren missat att informera mig om att man inte får köra bil på minst en månad. Ojdå!!!! Jag har ju kört bil ända från början efter att jag fick komma hem. Vad jag känner mig brottslig. Kriminell. Fast det var ju läkaren som klantat sig å det grövsta. Jag får heller inte äta ipren alls. Nehej. Det var ju bra att få veta. För läkaren hade sagt att jag fick det men jag fick inte överdosera. Men så är det inte. Totalt iprenförbud. Jäpp.

Jag hade tolk denna gången. Jag får veta att jag ska på hjärtträffar. Jag ser att de funderar på hur det ska gå till med tolk på träffarna. Jag sa att de ska bara ringa och beställa. HUR tolken ska jobba är inte deras ansvarsområde. Samtidigt förstår jag att de behöver få mer information. Det här med teckenspråkstolk är så nytt. Så ovant för dem.

Det här med mitt hjärta är nytt och ovant för mig. Jag behöver all information jag kan få. Jag vill inte att min dyrbara lilla tid ska gå åt till information om hur tolkning fungerar. Samtidigt är det så viktigt att de verkligen FÖRSTÅR hur viktigt det är att de beställer.

Härhemma pular jag på med vardagens lättare hushållsarbete. Haha, det var inte jag som sa det. Det var hjärtsköterskan! Lättare hushållsarbete går an. Och promenader. Ingen jäkt och ingen stress. Lättare sagt än gjort. När ALLA skrivare vägrar samarbeta med mig blir jag riktigt vansinnigt frustrerad! Till slut ordnade det sig. Men jag fick övernatta hos lilla mamman och fixa det dagen därpå, vilket var idag. Imorgon ska papperen iväg med posten. Får jag inte iväg dem imorgon totalhavererar mitt liv.
Känn ingen press. Nänä.

Nu ska jag iallafall koka te. Mormors rosegardente.
Det är inte min mormor. Det är Sota och Bangsis mattes barns mormor.
Tack vare henne fick jag smaka det här underbara teet!
Dags varva ner för natten.
Må riktigt gott nu, allihop!





1 kommentar:

Jessica sa...

Puss å kram på dig, mami!