fredag 11 januari 2013

Upp med andra gardiner! Fira goda besked!

Efter att ha kikat på alla gardiner jag har så bestämde jag mig för de här i köket. De passar till det mesta och är ljusa med finstämda färger. De är dock gränslöst jobbiga att stryka! Jag insåg att strykjärnssladden begränsar rörelsefriheten så jag behöver köpa en skarvsladd till strykjärnet. Då kan jag ha bättre läge på strykbrädan och inte så infernaliskt trångt kring den. Det inverkar ju också på arbetsglädjen.

Jag tror jag sydde löpare i samma tyg. De är nog i byrån. Ska upp och leta alldeles strax. Den naturfärgade linneduken blir underbar att ha på bordet men med katten och gubben så gör jag bäst i att låta bli! Den får komma fram vid speciella tillfällen. Fast jag tycker varje dag borde få vara lite speciell. Jag önskar det kunde få vara det. Verkligen. Längtar efter torr och god kvalitetscider. I fina glas är det minst lika lyxigt som riktigt bubbel! Jag föredrar cidern. Faktiskt.

Sen en annan sak. En vän fick goda besked från mammografin. Ingen cancer. Vet ni, varje gång vi får goda besked från mammografin och cellprovstagning så tycker jag absolut vi ska fira det på något sätt! Det kan vara på vilket sätt som helst efter tycke och smak. Men fira det! Fira lättnaden, det goda beskedet och glädjen i och med detta! Vi är alldeles för bra på att vara ledsamma och för dåliga på att glädja oss. Goda besked ÄR stort och bra. Lova fira!


En gardinlängd som blev vågrät på fotot!
Det får duga. Usch vad bilderna blir gryniga när jag skickar dem från mobilen!


Men vad konstigt mönstrad den blev! Det där vågmönstret finns då inte alls i verkligheten.Tumavtryck på linsen?

Inga kommentarer: