tisdag 22 januari 2013

Sova hela natten Sova hela dan

Det är något som händer?.. jag sov hela natten, var opp i morse, somnade om till halvnio, tog medicin, somnade igen och igen till sextiden!!!!!! Känner mig som om jag inte är frisk. Som när man är på väg bli sjuk. Har tagit alvedon, dricker massor och håller tummar och tår. Här packas ingen väska förrän jag är frisk. DÅ vill jag ha- och behöver -miljöombyte!

Undrar hur sjukpenningen blir? Har förlängd sjukskrivning. Ska till läkaren i slutet av januari. Hälsocentralen innan dess. Det är mycket nytt att hålla reda på.

Vad sårbart tågtrafiken blivit. Förr kunde det vara nån försening på grund av vilt på spåret eller något annat. Men bara nån enstaka gång. Nu är det förseningar och tågstopp jämt och ständigt? Är tågen inte byggda för vårt nordiska klimat? Ska vi låta tågveteranerna ta över? Sänder medkänsla till vännen Lovis (Lovis = en sällsam kraft)  som suttit fast i många timmar på tåget idag. Hela sin lediga eftermiddag och kväll faktiskt. Så kostsamt. För tid - är något hon inte har gott om. Fullt upp jämt.

Lev väl

Inga kommentarer: