lördag 15 augusti 2009

Bara jag......

Mådde tjuvtjockt idag. Nå tjall med magen. Åkte hem tidigt. Pyssla med lilla kaninen och tvätten. Så kom min bror med sambo och gemensamma vänner hit. Blev en störttrevlig kväll. Inge märkvärdigt men skönt vara tillsammans helt enkelt. Myspys med surströmming. ( Jag har faxist 6 burkar olika surisar i kylen. ) Nej, fel... nu är det bara tre burkar olika surisar kvar. Det är så vansinnigt gott! Och bra för tjallande magar.... Lite god whisky ovanpå det så är livet toppen. Gubben sålde sin dieselbil med stort vemod ikväll. Ångervecka är införd för både säljare o köpare pga indisponering pga alkoholpåverkan. Hähä.....



Jag lider av katastrofkomplex idag. Kramade om en vän idag lite extra mycket ifall hon skulle bli överkörd på vägen hem då vi skildes åt. Likaså fick bror och sambo och vännerna innerliga, varma kramar ifall jag aldrig mer får krama om dem igen. Heldumt men ändock en realitet för mig. Det är bara så. Kommer inte ifrån att jag aldrig vet vad morgondagen för med sig. Önskar jag kunde pussa o krama barnbarn o dotra vareviga dag. Bara för att......jag kan... ..Och krama om allla andra för den delen. ....medans man kan....



Joo, jag är rejält whiskypåverkad och därtill känslosam. Mår ändå gott så här i natten. Saknar ändock sällskap nu när alla farit. Har nattat och stängt in "kåninen". Det var förresten en spännare (rovfågel) som tatt en skata. Inte en katt. Här i byn. Nu ska jag spela lite musik. Eftersom jag slängt min gammalmodiga musikanläggning, har jag laddat bärbara datorn med en cd som jag nu ska spela. Om det går. Gubben har lagt sig som sagt. Nåväl, jag lär märka om det stör honom. Äsch, jag hörde inget utan hörlurar. Fick gå till bilen och hämta ryggsäcken, leta reda på hörpropparna och koppla in dem för att höra musiken. Nu spelas smäktande musik utan ord. Väldigt gråtmild låt. Suck.....Grannarna sover. Alla sover. Endast jag e vaken. Lyssnar nu på : Jag ger dig min morgon. Jag ger dig min dag. Suck. Djup suck.....

Känner för sällskap. Hela världen sover väl. Iallafall hela byn. Längre kommer man inte ikväll. Inte utan chaffis. Nåväl, imorgon blir det hallonplock, efter en softarmorgon. sen ska jag appeslut ut till pite-rönnskär om jag så måste köra dit själv! Om vädret tillåter. Den som är hågad att slå sällskap med mig är välkommen! Slå bara en pling på mobilen eller smsa!

Kram o gonatt alla och envar!

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

HA;HA."Hörs" att du är lite på örat
Så där nostalgisk å de.Synd att vi bor så långt från varann annars hade jag kommit å surrat med dig hela natten.
Lät jättegott med surströmming,mums
måste nog äta det innan torsdag för sen blir det ju bara 14dar med soppa,bläääää.

Agneta sa...

Ja det är alltid trevligt att få sällskap och att man har syskon som man kan umgås med.
Jag som inte har någon syskon det saknar jag. Men inget att göra åt det. Suris får vi äta nästa lördag! Och det blir jag och några till som får arrangera surisfesten Får fundera på något lek...
Kramm