fredag 28 augusti 2009

Nattsvart är det därute...

men upplyst härinne. Sitter i kökslampans sken och fixar räkningarna medans alla andra sover... Eftersom jag blir stingslig när jag pysslar med dem vill jag vara ifred. Ifred är man när alla andra gått och lagt sig. Nåväl, nu är det gjort. Gu, vad skönt!

Jag har investerat i ett par flytvästar på rea. Givetsvis låg dimman tät i afton och kväll. Hoppas det blir tillfälle att ge sig ut under helgen. Ska ta med lite jobb hem. Lilla familjen flyttar in i sitt nya egna hem i helgen. Det blir bra. Det ska flyttas, donas och boas in. Hoppas allt får plats där? Nej, nu MÅSTE jag försöka sova. Det vill vara lite sömnlöst ikväll.....får slå på teven så somnar jag nog omedelbums.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Positivta grejer på gång nu.kul.
Helgen ska dessutom vara varm och solig så du kanske kan tuffa ut med båten.
Toppen att lilla familjen kommer sig in i en egen lya, måste kännas skönt för dem.
ha en bra dag.