söndag 16 augusti 2009

Det är inte meningen

att jag ska lägga upp planer för min lediga tid. Ånej, det har regnat hela eftermiddan och kvällen. Hann dock få upp en hel del sten. Det blev inte heller att fara ut nånting på sjön. Det kom oxå främman precis då Hedebyborna började. Typiskt. Men för mig gjorde det inget. Värre för gubben som följer serien slaviskt. Nu har regnet avtagit och det mörknar. Tänk om jag skulle rigga opp en halogenlampa, lysa opp gräsmattan och fortsätta med det jag påbörjat? Fast då behöver jag en hel del skarvsladdar. Nää, det är inte värt....

Egentligen är det kura-i-hop-sig-väder då jag ska tända ljus och njuta av en bra eller spännande bok eller film. Det vill sig inte riktigt. Istället sitter jag här vid Dellen Latituden, lyssnar på allehanda musik på You tube och bloggar. Det är oxå okej men absolut inte mysigt. Känner att jag vill ha mys. Här ska ordnas lite mys. Det är dax inhandla kronljus, stearinljus. De är slut. Nån som ska på IKEA snart? Jag vill beställa en packe.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Myspys ja varför inte.
kanske skulle börja med det jag oxå
Får fixa en vrå där jag kan sitta å mysa.Gubben myser oftast vid teven liggandes raklång och tittandes på allt och ingenting.
Ska nu mysa vidare med svartvinbärssaftskok.
KRAM