måndag 3 augusti 2009

Det är inte lätt leva i nuet..

när det mesta blir en massa: ska göra sen.. Hipsvisp har man en lång lista på sysselsättning som man inte hinner med. Ibland känns det som om man hela tiden väntar på det här sen. DÅ ska jag.... Det är väl så här i livet. Jag skulle tvätta och duscha på morron. Vad händer? Jo, såklart är vattnet avstängt för pumpbyte. Och jag som tänkt beta av min lista i huvudet i turordning och ha det mesta gjort innan lilla familjen kommer i eftermiddag. Ödet ville annat. Något helt annat.
Det stör mej. Det stör mej att jag låter det störa mej.

Här blåser det. Jättefint tvättväder ute. Nåväl, jag åker och handlar med min lista. Mat vill vi alla ha. Någon måste handla. Någon är jag.

Hejsvejs alla och någon.

Förresten, lilla familjen får en bostad. Ett hem. Äntligen. Grattis till Lilla familjen! Välkomna hit i afton. De stannar till lördagmorron. Eventuell bloggtorka är att vänta under denna tid.

2 kommentarer:

Agneta sa...

ja det är typsikt när ödet vill annorlunda när man har planerat att göra. Men ni överlever ialla fall!

norrskensflamman sa...

CARPE DIEM man ska inte planera för mycket.försöka ta det lite lugnt och som sagt fånga dagen.
GRATTIS jess till er bostad det är du verkligen värd som kämpar och sliter med jobb ,barn och allt vad det innebär.
sista veckan R har sem så till veckan får jag det och kan dona hur och med vad jag vill.