söndag 2 augusti 2009

Gokväll...

Jag har hjälpt till på en fest med 28 pers igår. Det var jätteroligt, lite stressigt innan gästerna kom men allt blev väldigt lyckat och jättetrevligt. Kom isäng halvfyra på morron. Vaknade vid åtta. Mådde prima men behövde få sova mer. Vi åkte hem efter frukosten och jag lade mig bara att vila....och somnade.....i fyra timmar! Skönt. Nu ska jag strax sova igen.

Har badat kaninen i diskhon, klippt bort tovor och lite hår. Det gjorde vi utomhus. Han var hur söt och snäll som helst. Jag börjar gilla honom mer och mer. Handduksinlindad kanin är bara för näpet puttenuttigt gulligt! Han har en behändig storlek också, det är lindrigt hantera honom jämfört med vädursjätten vi hade en gång i tiden. Han var enorm, stor och tung men gudomligt snäll och trevlig. Det är lilla Musse oxå. Aloe Vera på stackars öronen så får vi se om det hjälper? Kammade honom med gubbens kam under gubbens högljudda protester. Bah, nog kan ni dela kam tyckte jag. Det tycker inte han. Har inte hunnit köpa nån karda och klosax än.

Dricker the´ur en jättemugg med en muppig häst på. Försökte fota den men det blir suddigt hur än jag gör. Jag är för trött antar jag. Ni slipper se den. Yeah...

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Det är väl bra att dutar hans kam ,då kommer den ju till nytta för själv har han ju inte så mycket att kamma,hi,hi.
Du minns att hundarna hade bitit ihjäl barnens kaniner.de skaffade ju två nya och nu har en till av deras grannes hund rivit sönder den nya buren som står på ben högt över marken.Kaninerna klarade sig för de han smita. En blödde ur näsan och den andra hittade de efter långt sökande.Hundarna har ju tidigare även rivit får å lamm längre in i byn.FAN va arg jag blir.