torsdag 13 augusti 2009

Inge nytt

under solen idag. Träligt jobba i stan när vädret är så fint. Fick ett stort komplett sjökort idag av en som hade många exemplar och ville ge mig en. Känner mig tacksam och privilegierad (rätt stavat?)med så många goa, snälla människor kring mig. Systersonen sitter nu och pillar ihop min nya dator. Han är så duktig på det där. Lugn och snäll. Eftertänksam och klok så ung han är. Ingen hetsporre alls. Jag önskar innerligt honom allt gott här i livet. Lillpojken. Nä, liten var det längesen han var. Storpojken. Nu ska jag iväg och fixa lunch åt oss två. Efter jobbet ska hela lilla Nästet städas och kåninen flyttas. Det härjar något rovdjur i byn, vet inte om det är iller, mink, räv eller fågel. Den har dock tagit en katt. Fick veta att det är nog bäst hålla Musse instängd då vi inte är hemma. Ska kolla upp vem som är marodören.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Hallå i nästet.
Inte kul när det finns rovdjur som hotar kaniner.Du vet ju hur det gick med Korra åBellas kaniner.Å förra veckan höll det på hända igen med de nya.
Härligt med ny snabb dator kan jag förstå.