torsdag 20 augusti 2009

Tankar från Rucklet...

Jaa...så kan det bli....
Idag känner jag mig nedstämd men ändå lugn.
Fick veta att jobbet kanske måste varsla mig. Det är inte klart alls ännu men ekonomin är skral. Ett tilltänkt projekt tog en helt annan vändning än vad som var tänkt från början. Mycket är väldigt osäkert nu framöver.

Det var skönt ändå att få klara besked utifrån situationen idag.
Jag mår så mycket bättre konstigt nog? Är beredd att kavla opp ärmarna... söka lösningar.. Kanske det inte går men då har jag iallafall försökt. Och lärt mig en hel del under det här året. Om mig själv. Jag är usel på siffror och beräkningar. Men det visste jag sen förut. Jag är inte usel på ekonomi annars. Men uppdaterings/ uppföljnings....såntdär tråktråkig ekonomisk dokumentation. Åsså känns det ensamt. Det e inge kul.

Det här nya projektet hade jag sett fram emot att sätta tänderna i. Det var så bra utbildning och introduktion. Ett helt annat arbetssätt. Jag hoppas verkligen de ansvariga fixar det här så jag får köra igång.

Nåväl, än har jag inte fått varsel så då kör jag på som vanligt. Mycket kan hända. Eller inget alls.

Nu är klockan 17.05. Nu bär det hemåt!

Ha det!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Håller tummarna för att du ska slippa bli varslad.
Önskar att projektet blir av som du vill.
Du har ju verkligen lagt ner din själ på jobbet. Tänk bara vilka arbetstider.,Helger mm.Hoppas att de "beslutande"tänker på det.