lördag 31 oktober 2009

Glada spöket Laban


är mitt enda bidrag till halloween.
Jag har inget emot det men pumpa och skräckgrejen får andra hålla på med.
Det ligger inte riktigt för mig pyssla med det.
Tänder ljus överallt gör jag däremot.
Hann inte ringa glasmästarn och beställa glas till mina lyktor.
Får göra det till veckan.
Nu i helgen är det marknad i Byske. Där har de stora fina stallyktor. Jag är väldigt svag för ljuslyktor. De här är gjorda i trä, glas och rep om jag inte minns fel. De finns omålade så man kan måla själv om man vill. De stora är riktiga dregla-över-exemplar. Suck. Jättedyra förståss.
Inte ens värt att köpa. Jag skulle skämmas om jag ska lägga så mycket pengar på något så trivialt som en lykta. Men jag vill gärna göra en.
Har en fin enkel stallykta härhemma som kan tjäna som modell till att göra en större. Lägger in en bild på den strax.
Ha en riktigt skön avkopplande helg. Det ska jag ha.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Har inte en enda halloween grej inte ens ett tänt ljus.Godis från godishuset har jag faktiskt och gevalia om det skulle komma oväntat besök.Marknad,hade varit skoj men inpulsköpen jag skulle göra skulle skapa ångest.
En riktigt skön å mysig helg önskar jag dig med.Bus och godiskram