måndag 19 oktober 2009

Hälsorapport....

Jag hade jättebra värden idag. Långtidssockret låg på 5,5. Det enda som ligger lite högt är blodtrycket. Dessutom har jag vätska i benen. Stödstrumpor och nån ytterligare blodtrycksmedicin. De hör av sig ang. medicinen. Firade med att handla ingredienser till god middag och naturgodis i form av youghurtmandel, kanelchokladmandel, wasabinötter och "hjärnnötter" som flickorna sa förr. Vad heter de nu? Äh, minns inte. Tryckte i mig dem i bilen på vägen hem. Jooo, valnötter heter de ju, de däringa hjärnnötterna.

Fick två par vantar med posten idag. Jättekul! Nuförtiden får man ju aldrig några roliga brev. Sånt fick jag jämt förr. Med teknikens intåg försvann roliga posten. Nu får man bara tråkpost. Räkningar och sånt. Och e-post förståss. Men just idag vart det ljusglimt i tillvaron. Flera ljusglimtar förresten med de goda hälsonyheterna, godisfirande och lyxmat.

Gjorde broccolibaconpaj OCH tacopaj. Suveränt gott. Till och med husmanskostgubben gillade det. Annars är han inte mycket för paj och moderniteter i matväg. Det ska vara potatis, kött, sås eller potatis, fisk, sås. Potatis till allt. Potatis i all ära men i längden är det väldans enahanda med potatis. Ett tag åt jag ingen j-a potatis. För jag var SÅ less.. Våran lilla frys är full med nedfrysta små isblock med fisk. Visst är fisk nyttigt och gott och allt det där men ja... jo, jag börjar bli less fisken.....åsså tar den upp en massa plats.

Tekokardags!
Ikväll blir det ingefärste med kamomill.

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Hejsan.
precis när jag ska svara på ditt inlägg ringer du och talar om att du kommer till mig i dag som jag bad dig om igår.Toppen kul,blev så glad.
Bra att de flesta proverna var bra.
Tror att gorm är mycket för mat och vill inte gå miste om något.maten låter som den var jättegod.
vet du att "hjärnnötterna"är toppengoda att grovhacka och blanda i en sallad.Testa någongång.
kram

Agneta sa...

Hur mås det nu? Saknas ju att prata med dig! Hoppas nån gång ha vägen förbi och hälsa på! Kramm