fredag 16 oktober 2009

Välsignat regn faller

så de vintergröna växterna får sitt innan kylan sätter in ordentligt. Jag städar härnere. Det går sakta men blir grundligt gjort. Har inte riktigt orken än. Plockade ihop lite brännbart och skulle slänga det i sophinken. Tusen stelt stirrande ögon möter min blick. Dessa ögon sitter på ett oräkneligt antal strömmingshuvuden. De där ska ju ut på slaskbacken! Inte i brännbart. Suck, stön och jävlars anåda. Inge kul alls. Hursomhelst så åker soppåsen ut illa kvickt. Sopsortering är jättebra. När det fungerar. Annars är det ett elände.

Huvudmatsedeln för helgen är komponerad med tanke på de små. Idag: Tacos. Imorron: Palt. Söndag: Kyckling. Jag har det mesta hemma. Ska bara komplettera lite idag innan jag hämtar lilla familjen. Hoppas de har regnkläder och stövlar. Jag behöver komma ut lite jag oxå efter att ha varit inne nästan hela veckan. Kanske vi ska baka oxå? Jäckas underbara kanelbullar kan jag inte göra. Det kan bara hon. Vi får se om jag orkar baka....

Ha en skön fredag!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Hellre regn än snö.överblivna surisar kan spolas ner några åt gången.
Skoj att lilla familjen kommer så det blir lite liv å rörelse i K-bäck.
Låter som god mat i helgen. Mums