måndag 12 oktober 2009

Stor press på A-kassan....

Jag har åkt på den här förkylningen som de flesta haft. Så nu är jag inte piggelin.
Dock har jag släpat min snuviga lekamen till Arbetsförmedlngen och anmält mig som arbetssökande. Håller det inte farligt om jag smittar ner dem där. Ähum. Fick träffa en rar handläggare, en klämkäck ung tjej för att få sedvanliga papper och en upplysning om att de kallar mig igen så snart som möjligt när jag tilldelats en egen handläggare. Jahapp.

Upplyste tjejen om att jag bor 5 och en halv mil från AF och gärna vill minimera mina besök där.
Ekonomin kommer ju att bli kärv.

Sen fick jag veta: Handläggningstiden på A-kassan är tolv veckor!!!! TOLV! Det vill säga drygt tre månader. Arma nyarbetslösa. Arma mig. Det är hutlöst dåligt. Hon upplyser hurtigt deltagande om att jag ska söka försörjningsstöd från socialen. Suck, Från arbetslös till socialfall alltså. Ja, så har min dag varit. Ett enda stort kräkmedel.

Jag vägrar tappa modet. Jag SKA ha mig ett jobb. Banne mig.

Till middag idag blir det pannkaka med råriven potatis och låglågprisbacon. Hemmagjord vitkålssallad till.

Må gott, lev livet!

3 kommentarer:

Agneta sa...

Håll tummarna för dig att du får något jobb. Fyfan att det är lång handläggningstid 12 veckor. rent tokigt. Kramm

norrskensflamman sa...

Får du ingen ers.på 12veckor???eller är det så länge innan du får träffa din handläggare???
Försörjningsstöd men herre min hur det är ställt nu.Det är ju förjä....

Destiny sa...

handläggningstiden är 12 veckor. 3 månader. sen kommer det igång . Det innebär inga pengar förrän efter 4 månader. Jepp. Därför blir det socialkontoret nästa. men de pengarna får man ju betala tillbaka....