tisdag 6 oktober 2009

Inget nytt under solen....

men fint väder vart det idag. Jobbat hemma. Promenerat 7 km i skogen och efter vägen. Tog några rundor här hemma på tomten också och kom upp i 10900 steg.Vägen i skogen blockerades av en jättegran som inte stod pall för senaste stormvinden. Putsat fönstret i vårt minivardagsrum. Lånat en laddare till mobilen. Eldat så gubben har varmvatten vid hemkomsten. Kokat kaffe åt dito. Gråtit till Grey´s. Tvättat 2 maskiner. Druckit alldeles för lite vatten. Har värk i knäna och ömma muskler. Längtar efter krossade tomater. Helsjukt! Nu ska jag bara ta en litenliten pyttepromenad, stretcha bena ordentligt och ta en stor kopp te.

Jag har fått svar på mina cellprover. Det var inte roligt. Det ska undersökas ytterligare. Den här gången med biopsi. Förtränger det tills vidare. Jag kan ju ändå inget göra åt det. Visst, om det nu skulle vara illa, så skulle det vara kul om jag uträttat något. Något STORT. Men....mitt stora är mina barn, mina barnbarn. Det e det som betyder nått. Mina vänner. Både nya och gamla. Mig själv. Mitt liv.

Mmmm, jag har haft ett bra liv trots allt. Och har det fortfarande...fniss...om än träligt med alla ekonomiska bakslag men det gör inget. Det är som det är. Vissa erfarenheter hade jag gott kunnat vara utan. Dock hör de väl livet till. Jag önskar bara jag hade mera råd.....råd att hälsa på mina vänner och göra mer med dem. Göra mer med lilla mamman och de små. Åka till Skåne och Stockholm och hälsa på mina vänner som bor där. Mysa med alla dem jag tycker om. De är MÅNGA.

Ta båten till Rönnskär. Grilla och åka hem. Nu då det är så fint väder. Det e sista chansen nu innan båten ska opp för vintern. Nån som vill och kan om vädret tillåter? Lördag? Varma kläder är ett måste.

Stor kram!

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Bra att du kollar upp det så snabbt.Så det går att fixa om det skulle vara något.Hört flera som haft cellförändringar och det var ingenting.Du är en unik människa som gjort stora saker av det lilla.Det som betyder något och som spelar en roll är upp till personen själv hur han /hon värdesätter saker ,händelser upplevelser mm.Kram min vän och ha en bra dag.

Jessica sa...

MAMMA din skit. Såntdär måste du ju SÄGA till mig inte bara skriva i bloggen!! Nu vart jag ju orolig. Apa. Kram